24 november 2009

Inte knäckt utan snarare lättad

I helgen hade moderaterna i Kronoberg sin nomineringsstämma inför riksdagsvalet. Jag stod som 2:a namn förra gången men hamnade denna gång på en 3:dje plats. Lite snopet och mycket oväntat men när chocken lagt sig i lördags så kände jag mig snarare lättad än knäckt. Har under en längre tid brottats med min oro inför framtiden och mitt dåliga samvete för att jag inte finns på plats hemma hos Måns. Nu vet jag att jag med största sannolikhet ( om vi inte skulle få tre mandat) blir hemma i Växjö nästa mandatperiod och det känns befriande och skönt. Jag kommer dock kämpa hårdare än någonsin för att moderaterna ska bli större och få fler väljare.

Smålandsposten skriver om saken även idag, artikeln finns dock tyvärr bara i papperstidningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar