21 april 2010

Ur askan i snön

Vädrets makter rår ingen över... Förvisso ganska skönt men samtdigt stressande till max. Att en vulkan på Island kunde påverka oss så mycket hade nog väldigt få människor kunskap om i förra veckan, vad snön ställer till med problem har dock de flesta svenskar fått erfara. Nu befinner jag mig i den bisarra situationen att vulkanens aska kanske hindrar mig från att flyga hem imorgon samtidigt som de varnar för snökaos i trafiken vilket kommer leda till att tågen inte rullar. Jag vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta eller helt enkelt bara konstatera att det inte finns något jag kan göra åt saken och lungt luta mig tillbaka och hoppas på det bästa. Jag drar dock slutsatsen att det kommer att bli så underbart skönt att inte behöva pendla fram och tillbaka till Stockholm nästa mandatperiod. Riksdagen i all ära men det är verkligen inte värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar