11 augusti 2010

I valet mellan fler i arbete och fler i bidrag

Just nu står många i valet och kvalet mellan fler i arbete och fler i bidrag. Alliansen eller de rödgröna. För mig är valet självklart och det verkar som om många med mig väljer jobben även den här gången. Jag var ute och knackade dörr igår igen och möttes av otroligt många som är positiva till moderaterna och till alliansen. de tycker att vi har klarat av den ekonomiska krisen oerhört bra och tror på både Fredrik och Andres Borg för ännu en period. Det är glädjande! Vad som kanske är nu roligare är hur bra de flesta Växjöbor tycker om sin stad. Jag förstår dem... jag trivs också erhört bra i Växjö och Alliansen har verkligen gjort ett fantastiskt jobb de senaste 4 åren med att utveckla staden. Något som jag hoppas få fortsätta med. Växjö är bra men det är fortfarande mycket som kan bli bättre.

Ikväll blir det dörrknackning igen och då hoppas jag på lika många positiva responser på vårt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar