27 augusti 2010

Nya inneleken bland barnen

Många vill göra gällande att det går utför för dagens barn och ungdomar. Jag vill hävda det motsatta. För en liten stund sedan knackade det (bokstavligen)på min dörr. Jag öppnar och utanför står två söta 4 åringar, Filippa & Ida.

"Hej!, vi är moderaterna, några frågor?"

Filippa och Ida leker moderatleken, de knackar dörr och frågar om jag har några frågor. Uppenbarligen är detta nya inneleken hos grannen. Underbart! Jag fick nästan en tår i ögat och kände att hoppet tändes i mitt hjärta=). Skämt åtsido så är det dock riktigt roligt. Filippas mamma och pappa är också moderater och har knackat dörr med mig några kvällar den här veckan och det är på så vis som Filippa fått upp ögonen för leken. Jag hoppas dock att hon leker leken med många av hennes vänner och att det sprider sig på Växjös och Sveriges förskolor och skolor. Vem vet , kanske blir hoppa hage, dunkgömme, hoppa hopprep och ta helt utkonkurrerat och Fredrik Reinfeldt ersätter Hallo Kitty. Vem vet=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar