04 oktober 2010

Drama i kammaren

Har följt dramat i kammaren, via nyhetskanalen.se... Känns en smula märkligt att inte sitta i "min bänk" i plenisalen och vara med live men det här är helt ok. Jag kommer inte att sakna riksdagen nämnvärt men är det något som jag tror att jag kommer sakna så är det nog just när det är spännande och lite dramtik i kammaren. Jag kommer sakna mina vänner i riksdagen och att få viktig information lite innan alla andra.

Det skall dock bli oehört intressant att följa arbetet i riksdagen från åhörarbänken den här mandatperioden, framförallt med tanke på Sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Kanske borde jag ta och skriva min D-uppsats nu=)

Moderaterna har en ljus framtid framför sig...De förändringar som vi har gjort so far är fantastiskt bra. Både Sofia Arkelsten & Anna Kinnberg Batra kommer att föra moderaterna framåt. De mest spännande utnämningarna får vi dock vänta på lite till. Imorgon får vi reda på vilka ministerar som vi får se i regeringen. Jag håller tummarna för mina favouriter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar