27 januari 2011

Fullt ös i kommunpolitiken

Har sällan haft ett så fullspäckat schema som jag har nu. Inte ens under tiden i riksdagen hade jag så här mycket på agendan. Jag klagar dock inte. Det är underbart! Jag trivs som fisken i vattnet både som kommunpolitiker, ordförande i Tekniska och som ledamot i arbetsutskottet och kommunstyrelsen. Härligt att äntligen få vara med och bestämma och forma politiken på allvar, nära verkligheten. Men framförallt är det så skönt att kunna vara hemma och sova i sin egen säng varje natt. Nu har jag förvisso fler kvällsmöten men jag kommer i alla fall hem på kvällen.

Jag har fått ansvarsområden som ledamot av kommunstyrelsens arbetsutskott också. De är förvisso inte antagna av KSAU ännu men jag tror inte att det är någon större fara om jag avslöjar att jag kommer att ha det politiska ansvaret för kommunens miljöarbete och trästadsprojekt. Två områden som jag verkligen ville jobba med så jag är mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar