09 februari 2012

Belysning i Linneparken

Läste precis på smålandspostens webb att kyrkorådet skrivit till kommunen angående belysning i Linneparken. De efterfrågar en bättre och mer ändamålsenlig belysning i parken för att öka tryggheten, trivseln och säkerheten. En fråga som varit uppe vid flera tillfällen tidigare. Det har då handlat om art den belysning dom finns i parken är sönder men även att den behöver utökas. Jag är villig att hålla med om detta och det var också därför som alliansen i sitt budgetförslag också tog med skrivningar om just belysningen i Linneparken med ett särskilt uppdrag. När nu kyrkan anser att detta är en angelägen fråga hoppas jag att vi kan samarbeta om belysningen för att göra parken både vackrare och mer säker. Jag tror bestämt att kyrkan själva beslutat att anslå en hel del pengar för att belysa själva domkyrkan. Är förvisso mammaledig från mitt uppdrag som ordförande i tekniska nämnden men jag tror att kyrkorådet kan få ett positivt svar på sin skrivelse, i vart fall till stora delar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar