19 mars 2013

Vädret, Svinarp & energieffektiviseringar

Sitter på tåget till Kastrup för att senare idag ta mig vidare till Bryssel. Känns lite som ett lotteri med tanke på att många tåg redan är försenade eller inställda. Mitt tåg gick dock nästan som det skulle och vi är nu på väg söderut, rakt mot ovädret i Skåne. Förhoppningsvis ordnar det sig även med flyget till Bryssel så att jag inte missar min debatt ikväll.

Ikväll har jag blivit inbjuden att delta i en debatt som anordnas av EUFORES och handlar om energi efficincy policies. Har blivit ombedd att tala om Växjös framgångsrika arbete, vilka problem och möjligheter vi ser. Ska bli mkt spännande.

Saken blir inte mindre kul då debatten äger rum på Stanhope Hotel i Bryssel. Hotellet där vår Starke man i Svinarp hoppades på att ta emot pris. Jag har dock inga planer på att efterlikna hans beteende mer än så.:)

Anna Tenje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar